Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 30 maj 2015

Sen sist. . . .

Nu blev det visst ett litet uppehåll här på bloggen. Blir lätt så när jag har fullt upp med annat.
Just nu är min pappa här och hälsar på. Vi har kapat, klyvt och staplat ved. (som gäst här i huset får man jobba.) Pappa har hjälpt till med att harva potatisåkern och kommit med goda råd inför traktorköpet. Vi har nämligen hittat en liten Fordson super major som vi antagligen ska köpa. Det blir skönt att få lite maskinhjälp nu när potatisodlingen blivit lite större. 13 kg potatis kanske inte låter så mycket men det är ganska mycket när man ska sätta allt utan annan hjälp än en spade och sina händer. Med sambons dåliga rygg och mitt bråkiga knä så är det iallafall där vi drar gränsen för hur mycket vi klarar. Nästa år blir det med hjälp av traktorn och då kan vi sätta lite fler kilon. . .
Nu är iallafall all potatis och all lök i jorden.
Nu hoppas jag bara på lite mer värme och sol.

Jag har förresten blivit nominerad till veckans blogg hos besökstoppen!
Hoppas någon vill rösta på mig. Länk hittar ni vill höger i menyn >

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är slitsamt att vara odlare. Kan tipa om täckodling av potatis, inte alls lika arbetskrävande, man fyller på ovanifrån istället.
    Lycka till med traktorköpet. Verkligen bra att ha till både det ena och det andra. Själv skulle jag vilja ha en minigrävare.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, täckodling var precis vad jag tänkt. Men det visade sig vara svårare än jag trodde att få tag på halm. Kommer använda mig lite av gräsklipp men är lite rädd för att det blir för mycket kväve.
      En minigrävare står på sambons önskelista. :)

      Radera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella