Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 23 juni 2012

Stora röjardagen


Hoppas ni haft en trevlig midsommar och får en fin fortsättning på resten av helgen.

Här har vi haft stora trädgårdsröjardagen, den så kallade trädgården har hunnit förvandlats till en djungel eftersom ingen av oss orkat tagit tag i ogräsrensning och annat trist...
Något man bittert får ångra nu, vi har ryckt tistlar och brännässlor till förbannelse och slagits med mygg och knott och ändå är det massor kvar. (Både ogräs och mygg.)
I bland undrar jag om det inte vore bättre att bo i en lägenhet och ha en liten kolonilott i stället.
Det kan faktiskt bli för mycket trädgård.
När jag väl har rensat klart den sista rabatten då är det bara att börja med den första igen...
Gräset ska klippas och altanen oljas och fan o hans moster, när ska man få tid att bara njuta?
Lika med huset, det finns alltid något som ska lagas, fixas och målas, det tar liksom aldrig slut, man blir aldrig klar.
Det är väl till viss del charmen med att ha ett hus också, men i bland blir jag bara så trött.
Nu ska jag iallafall blunda en stund för alla måsten och njuta lite.

1 kommentar:

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella