Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 27 juli 2012

Gräsligt med gräs...


Äntligen sol och värme! I går varvade jag gräsklippning med att sitta i skuggan med en bok.
Perfekt att klippa gräs i bikini, solbränna, motion och snygg gräsmatta.
Vi äger en åkgräsklippare, men den befattar jag mig inte med. Jag förstår inte grejen med åkgräsklippare. Vi har mycket gräsmatta, kanske närmare ett halvt hektar.
Det är säkert bekvämt att klippa med åkgräsklipparen men det är ju också allt.
Det går inte fortare att klippa med den, det är precis lika tråkigt och du får inte någon motion alls.
Kort sagt åkgräsklippare är för latmaskar!
(Sambon håller så klart inte med....)
Jag klipper i allafall med den gamla gräsklipparen, det blir lika fint!
Fick jag bestämma helt själv, men det får jag inte, skulle jag hägna in en del av gräsmattan och ha får där....
Men där har jag och sambon helt olika åsikter.
Han ser lätt svimfärdig ut när jag berättar att mamma och jag brukade släppa ut hästarna för att beta av gräsmattan när vi bodde i Vingåker.

I dag blir det en sväng till mamma för att hälsa på bror med familj.
Hoppas ni har det fint i solen!


1 kommentar:

  1. Hihi...Känner riktigt doften av Nyklippt gräs ;)
    Ha en fin Fredag/Helg Kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella