Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 10 augusti 2012

Bönan



I går var jag, mamma och moster ut till Bönan utanför Gävle.
Det var meningen att min morfar skulle följa med men när vi kom dit hade han rymt i väg på musikcafé med dom andra panchisarna. Dessutom hade det vackra vädret övergått i hällregn.
Vi bestämde oss för att åka ut till Bönan i allafall.
När vi kom dit sken solen igen, dock bakom lätta moln, men vadå man får vara glad för det lilla.
Vi köpte ett kast rökt böckling, (ett kast är fyra stycken fick jag lära mig.)
Sen tog vi en kaffe på Bönans café där dom hade så fina kaffemuggar att moster fick lust att stjäla med sig dem. (Tack och lov lät hon bli.)

Väl tillbaka på morfars äldreboende så visade det sig att musikcafét blivit inställt i sista minuten, men det kunde ju inte vi veta.
Vi tog iallafall en kaffe med morfar, som jag tror har hittat en liten hjärtevän vid namn Gun, dom sitter alltid och pratar när vi kommer upp och hälsar på.
Annars gnäller han om att alla gubbar bara vill sitta på rummet och uggla, samt att dom som han brukade spela kort är borta nu.
Men han har ju Gun iallafall. Fast jag vet inte hon kanske inte är något vidare på kortspel?


En riktigt trevlig torsdag blev det i allafall.


2 kommentarer:

  1. Låter mysigt :)
    Vad fint att han hittat en Gun :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättemysigt!
      En söt liten Gun är precis vad han behöver nu på ålderns höst! ;-)

      Radera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella