Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 24 augusti 2012

Skördetid

 
 
Dags att skörda. i år har jag varit jättedålig på att odla. Jag brukar dra upp egna tomatplantor, gurka, paprika.
Odla sallad, rädisor, potatis, morötter m.m m.m.
I år har jag bara satt potatis och det gjorde jag jättesent, typ runt midsommar. Efter allt regnande så hade jag inga stora förhoppningar på potatisskörden, men det har blivit en hel del faktisk.
Nästa år ska jag ta nya tag och odla massor! Det fins inget bättre än att gå ut och plocka in färska grönsaker från den egna trädgården.

En del av potatisskörden.
 
 
Björnbären börjar rodna och jag håller tummarna att dom hinner bli klar innan frosten tar dem.
 
 
Vinrankan har massor av klasar i år och den håller på att växa ut genom taket på växthuset!
 
Vi har inte bara kantareller på tomten vi har också en hel del lingon.



 


1 kommentar:

  1. Vilka härliga odlingar du har :) Vindruvor måste jag testa.. supergott.

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella