Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 3 juni 2013

Badskumt och grekiska hjälmar


 

Jag har just nu två böcker på mitt nattduksbord. Den första boken är:
Badskumt av Katarina Johansson.
Det är verkligen skrämmande läsning och man får sig många tankeställare. Helt otroligt vad mycket kemikalier vi duschar, tvättar och smörjer in oss med.
Läs den!

Den andra boken är den betydligt mer lättsamma Den grekiska hjälmen av Jan Mårtensson.
Det är den perfekta sommarläsningen tycker jag. Mårtensson blandar mord, historia och antikviteter
Det är lättsmält, mysigt och man kan inte annat än tycka om Homan och hans Siameskatt Cléo.
Den senaste boken utspelar sig delvis i Shakespeares födelsestad Stratford-upon-Avon och i Miami.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella