Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 4 juni 2013

Kokosdeo rules!

Kommer ni ihåg att jag berättade om hemgjord deodorant?
Säkerligen tyckte en del av er att nu får hon väl ge sig, snacka om flummigt med egen deo! Men ni är för snälla och väluppfostrade så ni sa inget, eller hur?
Hursomhelst så måste jag bara säga att nu när jag använt den i över en månad så är jag grymt imponerad!
Luktar ingenting!
Ingen dålig lukt i kläderna och inga fläckar, typ oljefläckar från kokosoljan.
Det är faktiskt den bästa deon ever!
Kan inte lova att den funkar för just dig, för vi är alla olika, men prova vettja.

Så här gör jag:
1 del kokosolja
1 del bikarbonat
1-2 tsk rapsolja (eller annan bra olja)
1 tsk Aloe Vera gel

Vispa kokosoljan så den blir "fluffig" rör i övriga ingredienser och häll upp i en burk eller en väl rengjord roll-on. (Kulan får du enklast bort med en liten skruvmejsel.)
Vill du ha en doftande deo kan du tillsätta några droppar eterisk olja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella