Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 27 mars 2015

Överraskning!

Veckans tema för Blommig fredag är ÖVERRASKNING.

Gullviva med lite nagg, misstänker att en höna varit framme....

Varje år blir jag lika överraskad över att vårlökarna inte alls kommer upp där jag satte dem.
Det är mina höns och min hund som samarbetar och flyttar dem varje år, det är lite spännande och kul även om jag fortfarande tycker det vore trevligt med snödroppar vid sidan av entrén. 

Vår första vår och sommar här var fylld av överraskningar som det är när man flyttar till ett nytt hus med en ny trädgård.
Vi upptäckte det vackraste röda gullvivor jag sett. En gammaldags doftande pingstlilja gömde sig bakom en förvuxen hallonhäck. I ett snår i utkanten av trädgården stack det upp krolliljor. En trädgård är alltid full av överraskningar tror jag.

I morgon åker jag till trädgårdsmässan och till min överraskning så ville sambon följa med!
Kanske vi ses där?

Fler överraskningar hittar du hos Bland rosor och bladlöss fina blogg


Dottie och Edna funderar över vad som behöver planteras om....
Hedemorahöns, höns, trädgård, ägg, Hedemora
"Här har hon hon satt snödroppar nu igen, det är ju bara såååå fel."
"Säg till när ni grävt upp dem, så kommer jag och flyttar dem till rätt ställe!"








10 kommentarer:

  1. Det var samma sak för mig. Första sommaren i huset på landet blev en upptäckarsommar. Vad som plötsligt växte upp blev en överraskning. Andra sommaren visste jag vad som fanns och då började jag riva ur en rabatt och gjorde om den till ett jordgubbsland.

    SvaraRadera
  2. Da blir det mange overraskelser!

    SvaraRadera
  3. Härligt med överraskningar:) Gullvivan är hur söt som helst, har aldrig sett en i den färgen. Fin hund du har.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du har hjälpredor i trädgården. Så att saker och ting hamnar där de ska. :-)
    Ha en trevlig dag på mässan!

    SvaraRadera
  5. Här hade vi barn som var trädgårds-stjälpare en period. Klart de ville hålla på som mamma, gräva och flytta. Och ofta när sagda mamma gått in till spisen fick växterna en tur till i karusellen :) Hellre barngrävt än vildsvinsbökat är en erfarenhet jag fått :)

    SvaraRadera
  6. Alla härliga överraskningar tack vare djur och natur uppskattas. Skulle gärna bli glatt överraskad av några hönor till vår täppa :)

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att du har många medhjälpare i trädgården. Dottie och Edna har nog fler planer på gång.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Så flott at høns og hund ikke bare graver opp løken men faktisk flytter den for deg. Det blir jo spennende og absolutt overaskende. Ha en god helg.

    SvaraRadera
  9. Men så roligt! :) vilka busar!
    Det är kul att ha trädgårdsvänner ;)

    Trevlig vecka, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  10. Så fina höns du har, de ser ut som hembakta maränger <3 Här är det sorken som flyttar runt på våra snödroppar, påskliljor och vårlökar. På vissa ställen syns det tydligt var de har sin lökgömma, för där växer frodiga tuvor, men inte sjutton är det i blickfånget inte. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella