Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 27 oktober 2012

Längtar.....

Närstudie av mossa och snö.....

Hur har ni det i kylan?
Jag har en starkt tilltagande längtan efter julen, undrar om jag slagit i huvudet eller håller på att bli sjuk?
Längtar efter julpynt, glögg, paketinslagning, lussebullar och allt annat juligt!
Men framförallt ser jag framemot att få fira jul med min pappa i år!
Han och hans sambo kommer upp till oss i år och det ska bli så roligt.
Hoppas bara att vi hinner få ordning på köket någorlunda till jul....

I kväll är det sambon som fixar middagen, det blir fläskfilé med gorgonzola och potatisgratäng.
Det luktar ljuvligt, ska väl ta och hjälpa honom med dukningen nu!

Ha en riktigt trevlig kväll!

5 kommentarer:

  1. Hejsan!!
    Jag vet inte om du sett att vinnarna i Mormorsvitas utlottning är dragna.
    Grattis du var en av de som vann en tag:)
    Maila mig ditt naman och adress så skickar jag priset.

    Hittade ingen mailadress så jag skrev här ,hoppas det var ok.

    Jättefina bilder du tar!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt mossig bild fniss, den var jättefin!
    Här ska det mysas ikväll!!
    Hoppas du får en härlig kväll o bra start på nya veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att bara få sätta sig ner och njuta av mat som någon annan lagat. Hos oss händer det väldigt sällan men när det väl händer njuter jag lite extra. Jag längtar också till julen med allt mysigt som hör den till.
    Ha en skön kväll!
    //Hanna

    SvaraRadera
  4. Jag längtar nog mest till själva julledigheten. Men julpiffa är ju inte dumt det heller :-)

    SvaraRadera
  5. Här i Stockholm regnar det för fullt, väldigt tråkigt... Men den lilla snön som kom för några dagar fick verkligen fart på jullängtan hos mig! Mestadels är det nog maten och pysslet som lockar ;)

    Fantastiskt vacker bild för övrigt! :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella