Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 8 december 2012

Bra tant reder sig själv!

En hel del snö har fallit sen den här bilden togs.....
Hej hopp!
Fy vad mycket snö vi fått nu, sambon är ute och plogar med fyrhjulingen varje kväll och när vi vaknar på morgonen så är det bara att börja om igen (nästan).

Jag tog mig iallafall iväg på oplogade vägar för att inhandla lite föda och hämta paketet med Assistenten, (bild kommer....)
Jag har hunnit med och baka ett gäng lussebullar och låtit den knåda ihop en pepparkaksdeg.
Toppen nöjd so far.

Men vet ni mer vad jag hunnit med?
Jo jag har äntligen fått upp en dimmer till takkronan i matsalen.
Den fick vi i inflyttningspresent av min pappa för sju år sedan (!).
Sambon har bränt sönder 2 dimrar tidigare, (enligt mig för att han inte läste ordentligt hur dom skulle kopplas in, enligt honom så var det nått annat fel, kommer inte ihåg vad.)
Hur som helst tänkte jag att "bra tant reder sig själv" eller nått sånt och införskaffade en sladdimmer och LÄSTE ordentligt hur den skulle kopplas in och under övervakning av sambon så fixade jag det!
Nu kan vi äntligen dimra takkronan från mysbelysning till städbelysning.
Toppen!
Stärkt av att ha fixat det problemet tog jag tag i nästa problem i matsalen.
Vi har en fin kakelugn i matsalen, tyvärr saknas skyddsplåten som brukar vara framför.
I stället är där bara en betongplatta.
Till vår andra kakelugn, har tidigare ägare lagt kakelplattor framför och det har hela tiden varit vår tanke (sen vi flyttade in för sju år sedan) att göra lika i matsalen.
Kakelplattor fanns redan hemma och allt annat som behövs för att lägga kakel.
Jag har aldrig kaklat tidigare, men nu har jag gjort det, nu ska det härda till i morgon och så ska jag foga! Tycker det ser riktigt bra ut, och sambon också (han brukar vara petigare än jag).
Känner mig riktigt nöjd.

Nu har jag dock en riktigt äcklig huvudvärk och ska bädda ner mig en stund i soffan.
Sambon håller på iatt snickrar i köket och har bett mig hålla mig undan....
Det blir helt enkelt för trångt att vara två där just nu.

Oj, vilket långt inlägg det blev....
Jag hoppas att ni har det bra!
Kramar

1 kommentar:

  1. Så vacker bild och härlig läsning!
    Ja så är det, vissa saker tar en evinnerlig tid att bli gjorda, jag tycker du var duktig som tog tag i det hela. Ibland tar det faktiskt mer energi med vetskapen om detta än att bara sätta igång och göra klart.
    Klart att du ska vara både stolt och nöjd!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella