Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 15 mars 2013

Bor man i skogen behöver man ingen telefon.

Man vet att man bor i glesbygd, när telefonledningarna monteras ner. Så nu finns det ingen återvändo, vi måste klara oss med vår otroligt pissiga mobiltäckning.
Att mobilnätet borde byggas ut och förstärkas först är tydligen inget dom-som-bestämmer tänkt på.

En till som kommer att bli ledsen och besviken nu när telefonstolparna är borta (även om jag tror att han inte pratar så mycket i telefon) är "vår" hackspett.
Hans favoritplats är nämligen en utav de nu nermonterade telefonstolparna. Där sitter han och hackar och sen stoppar han in kottar i hålen, jag har verkligen ingen aning varför, men det är iallafall eller var hans favoritsyssla. Hela stolpen är full i hål som är stoppade med kottar.
Får hoppas han hittar en annan stolpe, än så länge har vi iallafall el här ute så kanske en elstolpe kan duga åt herr hackspett.
För övrigt är det jäkligt kallt och jag är väldigt trött på vintern, inget nytt där inte.
Men det är fredag och fredagar är alltid trevliga dagar!


Hoppas ni har det fint där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella