Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 5 januari 2013

Beställt Pizza och Chili.

 


Nu har jag inventerat fröförrådet och slängt iväg en första fröbeställning.
I år ska jag testa att odla Chili för första gången, och de ska visst sås nu, bråttom, bråttom alltså!
Äntligen börjar odlingssäsongen.

I dag har vi testat Onlinepizza, leverans direkt till dörren, perfekt! Tror dock inte pizzabagaren var medveten om hur långt in i skogen vi bor, så det kanske var första och sista gången han körde ut till oss.
Tänk vad mycket man kan beställa på nätet, både pizza och chilifrön! Hur klarade man sig innan internet??? :-)

Nu ska jag fortsätta min lördag med att drömma om kommande grönsaksodlingar.


2 kommentarer:

  1. Jag längtar också efter trädgårdstider nu!

    Ja, hur klarade man sig utan internet och smartphones på 1700-talet?
    (Det gjorde man inte, för ingen överlevde!) ;))

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra från en annan maskvän. Hör gärna av dig om du har några tips eller bra idéer att dela med dig av. Har du några erfarenheter från användandet av jorden eller 'mask-te'?/Hälsar Lena på wexthuset.com

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella