Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 4 januari 2013

Några boktips

Jag är en riktig bokmal, älskar böcker och har alldeles för många (enligt sambon).
På senaste tiden har jag framförallt lånat böcker på biblioteket, dels för att glädja sambon med att inte behöva köpa fler bokhyllor och samtidigt blir plånboken och miljön glad.
Men visst är det något med att äga böcker ändå?

En del böcker är ju också sådana som man återkommer till, som faktaböcker.
Mina trädgårdsböcker och böcker om hästar, hundar och höns är alla vällästa exemplar.

På min lista över böcker som förtjänar en plats i bokhyllan har dessa böcker kvalat
in på senare tid:





Så renoveras torp och gårdar av Ove Hidemark, Elisabet Stavenow-HidemarkGöran Söderström, Axel Unnerbäck
Massor av information om hur gamla hus är byggda och vad man ska tänka på vid renovering.
Rekomenderas till alla som bor i ett gammalt hus.

Lev mer på mindre av Maria Österåker och Patricia Rodas
För dig som vill leva ett grönare, mer självförsörjande liv. Dessutom en hel del trevliga recept.
Maria har även en mycket läsvärd blogg: http://levmerpamindre.blogspot.se/
Foton från adlibris.com

 
Nu ska jag ta mig ett glas rött och krypa ihop i läshörnan en stund innan
det är dags att börja med maten.
Jag önskar er en trevlig fredagkväll!

1 kommentar:

  1. Här blir det att slappa hela kvällen, för jag är dunderförkyld igen...var frisk i 10 dagar sen kom förkylningen tillbaka fy fasen säger jag bara ;(
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella