Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 29 mars 2017

Äntligen lite vårfeeling!



Köksträdgården

Mina små basilikabebisar.

Nu töar snön bort och det torkar upp i köksträdgården. Det börjar titta upp lite lökväxter här och var. En del på oväntade ställen, det är hönsen som har varit framme och planterat om.
Katten han har också vårkänslor och vill bara vara ute och fria hela nätter. Nu råder utegångsförbud och tid är bokad för kastrering.

Jag har burit in min Agapanthus och Chokladblomman från vinterförvaringen i matkällaren. De har överlevt och skjuter små bleka skott. Jag blir lika glad varje år jag lyckas övervintra Agapanthusen! Det är mitt första år med chokladblomma och jag var lite skeptisk till om jag skulle lyckas klara att hålla den vid liv.
Dahliorna ser också välmående ut i sitt vinteride, men de får sova ett litet tag till. Än är det bara mars.

Hoppas att våren är på gång hos er också!
I webbutiken har jag precis fått hem sättlöken för gul och röd lök. Ekologisk såklart.
Titta gärna in  www.bellaslantliv.se

Ha det fint!
//Bella

1 kommentar:

  1. Äntligen kommer våren :-)

    https://tantgronblog.wordpress.com

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella