Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 17 april 2013

Agnes konstiga matvanor del 3

Nybadad Agnes

Ja, så har hon varit i farten igen, Agnes.
Förra året svalde hon en nål, vilket resulterade i akut operation på Ultuna djursjukshus och det var då precis på håret att hon överlevde.
Några veckor efter den operationen satte hon i sig ett par hörlurar till min telefon.
De kom ut utan att det behövdes opereras...
Nu tror ni att Agnes är en ovanligt glupsk och busig hund.
Men tvärtom har Agnes alltid varit väldigt lugn och inte ens som valp satt i sig strumpor, gnagt på stolsben eller tuggat sönder annat olämpligt.
Ja, innan nålen då...
Natten mot Tisdag började hon kräkas, och det fortsatte hon med, allmäntillståndet var det inget fel på, hon var lika glad och  pigg som vanligt och ingen feber.
Men kräktes gjorde hon.
I morse när hon återigen kräkts och jag var på väg att ringa veterinären för att boka en tid.
Då ser jag att hon kräkts upp Buxbomskvistar, buxbom är giftigt och ger kräkningar och magbesvär.
Inte konstigt att hon mått dåligt!
Tack och lov verkar hon repa sig och har inte kräkts mer sedan dess.
Både Agnes och buxbomen kommer nu att bevakas nogrannt.

♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Är det en brist hon plötsligt börjat lida av? :)

    SvaraRadera
  2. Dessa djur...
    Så underbara och så orosskapande.
    Hoppas att hon är helt återställd nu!
    Kram.

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella