Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 6 april 2013

Det är ju dax för tomaterna!

I all kycklinguppståndelse (det blev bara 6 st) har jag helt glömt bort att det är hög tid att så tomatfröerna!
Snabbkoll i frölådan och tack och lov har jag frön hemma iallafall.
I år ska här sås "hundreds & thousands" en ampeltomat som ska ge massor av ganska små tomater.
Sambon föredrar stora tomater, så därför blir det också en tomat som heter "black russian" den är medelstor och har en otroligt vacker vinröd färg.
Jag tycker den är vacker iallafall, sambon hade vissa invändningar...
"- Tomater ska vara RÖDA, inte vinröda..."
Hmmm, det känns som att någon mer sort borde jag ha...
Fast egentligen så kommer mitt växthus blir rätt fullt, med tanke på alla chiliplantor och paprikor.
Å så får vi inte glömma gurkorna, nej det får nog räcka med två olika sorters tomater.
I dag blåser det isvindar ute, så då passar det perfekt att vara inne och så lite frön och mysa med en kopp te, eller vad säger ni?
Hoppas ni har en fin lördag!

3 kommentarer:

  1. Har du testat att skära en skiva tomat och sedan plantera den? Det ska funka, har jag hört, men jag har inte provat själv.
    Vinröda tomater låter jättehäftigt!

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har testat att så frön från köpetomater men då brukar jag pilla ut fröna och låta den torka på en bit papper innan jag sår, det funkar bra!
      I år har jag sått frön från köpepaprika får se hur det blir.
      Kram

      Radera
  2. Men oj va söta kycklingar ni har fått;))) Tänk att vi också har haft en massa kycklingar...men dom flesta blev tuppar...så brukar det bli ;))hihi....
    Önskar dej en fin kväll!
    Kram bia

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella