Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 4 april 2013

Kycklinginvasion i badrummet

Bilden gör inte den här skönheten riktigt rättvisa, men jag hoppas verkligen att det är en höna.
Hon har svarta ben och svart näbb och blir antagligen grå eller svart och jag vill så gärna ha en sån höna.

Det bästa gruppfotot jag fått till hittills, dom är inte riktigt samarbetsvilliga....

Sex stycken kycklingar har jag fått, eventuellt kan det bli någon till, men det ser inte så lovande ut.
Vi får se, de jag har är iallafall pigga och det är redan en himla fart på dem.
De är så roliga att titta på när de snubblar fram, gör några försök att flyga och kraschlandar i matskålen.
I går fick det turas om att vara med och titta på TV. Jag sa från början att de skulle få flytta in i ett eget krypin i hönshuset på en gång, men de får bo i badrummet ett tag, tills de blivit lite större och temperaturen ute är lite varmare.
Ska fortsätta att fotografera, men det är inte lätt att fånga små yrväder på bild....
Ha det fint!

♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Åh så ljuvliga!
    Grattis!
    Hihi jaa jag vet hur svårt det är att fota, dom är ju liksom inte still! =)

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Jösses så söt! :) Tack för titten härinne! Anna :)

    SvaraRadera
  3. Det var små ljuvliga bollar, kommer de att vara så där mörka? Jag kan inte mycket om vare sig kycklingar eller höns men det låter som om de får god omvårdnad i badrummet!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  4. Den blir svart. Vid ca 4 veckors ålder ser man om det är kam på gång...då blirdet en tupp. Jag håller tummar att det är en höna ... Lycka till !

    Agnetha

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella