Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 14 september 2012

Har jag missat något?

Såg ni Roomservice nu i veckan? Jag som svurit ve och förbannelse över vårt 70-talskök, blev rätt så förvånad när inredningen i veckans projekt gick i obehandlad furu och orange.
Den obehandlade furun motiverades med att den blir så vackert honungsfärgad med tiden!
Honungsfärgad, ja eller hur? Pissgult skulle jag säga men...
Hur modernt och trendig obehandlad furu blir i framtiden så kommer den vara bannlyst i mitt hem.

Vårat härliga sjuttiotalsgolv är snart ett minne blott!
Det här golvet gillar jag, något i den stilen får det bli.

Den här fantastiskt orange färgen fanns under medaljongtapeterna.
Nu blir det pärlspont där i stället...

Pärlspont
 

Inte så snygg plastmatta över diskbänken...

...är utbytt mot en ljusgrå träskiva.

För övrigt kan jag hälsa från Betty att hon är i stort sett helt återhämtad från rävattacken.
Nu ska jag ta mig ett glas vin för det tycker jag att jag har förtjänt efter allt spacklande och målande!
Trevlig helg önskar jag er!





4 kommentarer:

  1. Så fint ni kommer att få det!
    Skrattade rätt mycket åt din beskrivning "pissgult". Det kanske lät bättre med "honungsfärgad" i tv? ;)

    Du frågade i min blogg om vad jag behandlat golvet i uterummet med,
    Beckers terasslasyr "kastanj", köpt på K-Rauta, har jag använt.

    Kram på dig!

    Ps. Skönt att höra att Betty är back on track igen! Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det lät väl bättre i TV! ;-)
      Tack för tipset om lasyr, det blev verkligen jättesnyggt.
      Kram

      Radera
  2. Har inte Kanal 5 så jag kan inte riktigt utala mig, men 70-tals trärent är inte riktigt min favorit även om jag annars kan gilla trä.

    Spännande med Lang, och tack för länken! Jag känner mig dock lite skeptisk till Ola Rapace som Christer Wijk, jag tänker mig någon mer elegant i den rollen...

    SvaraRadera
  3. Tänkte precis detsamma om Rapace som Christer, men vi får väl se om han får godkänt.

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella