Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 4 september 2012

Kalabalik i hönshuset!

Finaste Betty. <3

Usch, vi har haft besök av räven nu på morgonen.
Jag höll på att tvätta kökstaket inför målningen när jag hörde att det blev ett himla liv på hönsen.
Tittar ut och ser en räv som jagar hönsen så fjädrarna ryker.
Jag hoppar i skorna och ut och skriker som en galning, räven kommer ut ur hönshuset med Betty i munnen.
Jag skriker om möjligt ännu mer, och han släpper henne och springer till skogs.
Betty flyger i väg och landar i trädgården.
Jag lyckas fånga in henne och konstaterar att hon har blivit av med en hel del fjädrar men annars ser hon ut att bara ha fått ytliga sår.
Men hon är ordentligt omskakad och antagligen rejält chockad.
Nu pustar hon ut inne på lilla toaletten. Hon får stanna där under dagen, så får vi se.
Man vet ju inte om hon fått invärtes skador.
Håll alla tummar att hon klarar sig!

De andra hönsen lyckades jag till slut få in i hönshuset.
Stortuppen blev av med sina stjärtfjädrar, Edna blev av med en del fjädrar på vingen och Dottie blev så skrämd att hon inte ens ville ha lite god mat. (Hon är det värsta matvraket av dem.)
Men för övrigt så mår dom bra.

Nu återstår att se om Betty klarar sig.


2 kommentarer:

  1. http://florafie.blogspot.se/2012/09/mina-tavlingar.html

    SvaraRadera
  2. Åh nej!!! Stackars Betty!
    Hoppas verkligen att hon klarar sig.
    Rådigt ingripande av dig!
    Rävjävel...

    Kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella