Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 18 november 2012

Helgfrid


Jaha då var den här helgen snart till ända.
Lite målning, lite bakning, lite pyssel och en massa slöande framför Tv:n har hunnits med.
En ganska så trivsam helg med andra ord.

Jag berättade om misslyckade mazarinsockerkaka här, igår gjorde jag ett nytt försök men struntade i Underbara Claras recept och gjorde min helt vanliga (idiotsäkra) sockerkaksmet och tillsatte bara en halv tesked bittermandelolja.
Piece of cake! Snygg, god och mazarinsmakande sockerkaka.
Den var så god att den försvann innan jag hann fota den....
Hoppas ni också haft en lugn och skön helg!
Kram


3 kommentarer:

  1. Mazarinkaka är grejer! Bakade det till sambons födelsedag förra helgen och den var extra specialgod när den kom ut nygräddad från ugnen... Jag fick hejda mig för att inte trycka mig hela kakan själv :-)

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  2. Allt annat än en lugn helg har det varit.... De vuxna sönerna med fruar och barnbarn har varit här under helgen och svärföräldrar på födelsedagsfirande då maken fyller imorgon. Yngsta sonen passade på att bredda vår garageuppfart oxå när han ändå var här..:)Nu ikväll gick luften ur och jag satte mig ner och scrappade lite...! Önskar Dig en skön söndagkväll, kram Kate
    PS. bäst att ta sina beprövade recept...

    SvaraRadera
  3. Joo då, ganska lugn helg :))
    Men idag är det måndag o en dag till närmare jul !!!!
    Har precis satt upp en vit julstjärna med spets !
    Men jag tänker inte tända den förrän till 1a advent :))
    Ha en fin kväll!
    Kraaaam

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella