Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 28 november 2012

Insnöad

Ja jag vet, jag har ju totalt snöat in på bakning, så typiskt mig att när jag väl börjar med något så blir jag helt absorberad, ett tag.... sen kommer det något annat som jag snöar in på!
Nu är jag inne i en bakperiod i allafall! (om ni nu missat det, ha ha!)
Som jag skrev igår så står en hushållsassistent högt på min önskelista.
Helst en Ankarsrum Assistent, men dom är ju jättedyra.
Så då hittade jag den här:

Moulinex Masterchef Gourmet Köksmaskin med 9 olika tillbehör och pulsfunktion
Moulinex Masterchef Gourmet

Mycket mer i min prisklass, men frågan är om det bara är skräp?
Som bekant brukar man få vad man betalar för, någon som vet något om denna maskin?

I dag finns det visst risk för att jag blir insnöad på riktigt, det ska tydligen komma en massa snö idag.
Tycker jag inte om, men än så länge dalar det bara några enstaka snöflingor utanför fönstret.
Vi får väl se om det blir värre senare.

Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Jag vet ingenting om den där assistenten men en sak man kan kolla på när det gäller köksmaskiner generellt är effekten. Den här ligger på 900 W och det är faktiskt mer än Ankarsrum (som ligger på 800 W).

    Sen kan det så klart vara delar som är lite taffligt upphängda och lätt går sönder. Riktigt tunga degar kräver starka maskiner.

    En sak jag reagerar lite på är att bunken är lite liten. Bara fyra liter. Ankarsrum ligger på sju liter och redan där börjar det bli problem att baka med mer än en liter degvätska.

    Bosch ska ha ganska bra assistenter har jag hört.

    Trevlig blogg förresten, jag hittade precis hit.

    Vänliga hälsningar
    Anders, www.barariktigmat.se

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella