Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 15 november 2012

Lantliv

Fördelar med att bo på landet finns det ju massor, men det finns en hel del nackdelar också kan jag tala om.

  •  Noll mottagning på mobiltelefon.
  •  Ingen fast telefon, för Telia (?) har bestämt att det är onödigt med sånt på landet, eller nått.   Det betyder att vi har en fast telefon kopplad till det mobila nätet och ja ni fattar att det funkar si så där.
  •  Internet fungerar ok om det inte snöar, regnar eller är annat normalt svenskt väder.
  •  Det är lååångt till alla affärer så det gäller att komma ihåg allt man ska handla när man är i väg.
Nä, nu är jag gnällig! Fördelarna överväger iallafall. Men det är faktiskt irriterande det här med telefonen, särskilt om man behöver komma i kontakt med någon myndighet och jag bara hör vartannat ord... *suck*
Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen ge mig ut i det vackra vädret!






3 kommentarer:

  1. Vi har jättetaskig mottagning på mobilen ( Telia) fast vi bor i stan...
    Här begav jag och hundarna med ryggsäcken packad med godsaker för någon timme sen. Gick upp tills sjön för att mysa lite..Men fick ta oss hem ganska omgående då valpen ramlade ner i vattnet från bryggan, lill-hunden hoppade i för att hjälpa honom upp och jag blev dyngsur av att dra upp valpen som inte fattade att han måste simma in mot land igen... Dessutom vickade han ur min chokladtermos efter det...:0 Ja, så kan det gå en solig fm!! Hoppas din tur i solen blir bättre!! Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Har haft fullt upp idag, så det är först nu jag är inne o tittar på bloggarna...
    Har precis kommit hem från nya Bond filmen...den kan rekommenderas...den var bra :)
    Får önska god natt!!
    Bia

    SvaraRadera
  3. Skrattar igenkännande, den där listan hade lika gärna kunnat vara skriven av mig! Men som du säger, tur fördelarna väger upp nackdelarna :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella