Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 5 november 2012

Ny vecka och julskinkan är beställd!

Foto:Ekonära

Måndag igen och ny vecka!
Bilen är fortfarande död, så det blir till att hålla sig hemma...
Delar är beställda och jag hoppas att vi (sambon) får fart på den innan helgen.

Nu har jag bokat årets julskinka. Ekologisk och från en förhoppningsvis glad gris när den levde.
Jag var vegetarian i många år och äter inte så mycket kött till vardags.
Julskinkan kan jag egentligen vara utan, den är absolut inte min favorit på julbordet.
Men då blir det nog protester från övriga familjen.
I år ska vi fira med min pappa och min sambos mamma, vilket ska blir kul och jag tycker det är roligt med julstöket med matlagning, bak och allt annat.
Gäller väl bara att se till så inte några av deras favoriter fattas, det är ju så olika vad man tycker är viktigt på julbordet.

Hur som helst julskinkan är bokad och det känns bra med en ekologisk närproducerad sådan.
Vad har ni för "måsten" på julbordet och vad är viktigt när ni köper julskinka?

3 kommentarer:

  1. Jaa visst är dom fina mina getisar!
    Så sociala o nyfikna!
    Jaså varför säger sambon stopp, blir det för mycket jobb?

    Kul att du tänker ett steg extra, förr hade vi ekologisk grisuppfödning här på gården!
    Vi köper en halv gris till jul av bekanta i grannbyn!
    Förutom skinka måste det finnas prinskorv, ägg o julmust! =)

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  2. Har du redan gjort skinkan ?!
    Skinka, sill, sparrisomelett,kalvsylta med rödbetssallad måste jag ha...men vi är nästan alltid hos svägerskan/släkten på själva julafton...då har vi knytkalas...det går alltid bra...men efter julbord på restaurang o själva julafton är jag så less på all julmat :(
    Ha de gott!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Nä jag har inte gjort skinkan redan.Den är bara beställd, man måste boka eko-skinka i god tid!
      Kram

      Radera

Hej!
Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar!
Är det något du undrar över så svarar jag här. Kryssa i rutan för uppföljningskommentarer så kommer svaret med mejl.

//Bella